onsdag 20 juli 2011

Projektdag...




Min dag har tillbringats tillsammans med denna lirare för att få ihop mitt 
projekt - matbord



oj, oj vad mycket slipning det blev och ni vet väl hur det känns 
i händerna - den här läskiga elkänslan när man nuddar fingertopparna
mot varandra, tycker den är fruktansvärt otäck, 
 så det har blivit en hel del pauser - fika pauser med mycket glass, 
med ursäkten att fingertopparna måste få kyla och vila.


men jag tror att det kommer bli bra!

Imorgon tänker jag vaxa, hoppas att jag får en mjuk och levande yta,
sen är det bara benen som skall till...  Måste fnula på det!!!




Maken och sonen har ett alldeles eget projekt



scooterlift,
 känns lite mer avancerat än mitt bordsprojekt.



här pratar vi stål & svets och konstruktion av grövre kaliber,


jag ska nog inte klaga på mina skakiga fingertoppar,
 känner mej nöjd att bara behöva arbeta med min lilla slipmaskin...




Nej nu in en vända i duschen, slipdamm precis överallt
sen dax för middag.




Ha en superkväll