måndag 23 juli 2012

STENBROTT








Kameran och jag for iväg till ett stenbrott
vi har i kommunen där jag bor...

här har det spelats in ett gäng scener till olika filmer, bl.a Pippi Långstrump
och Bröderna Lejonhjärta. 


Med mig hade jag också min lilla partyprinsessa,
som nu är hemma hos mamma igen






En stor del av Stockholms gat- och kantsten har brutits 
här, stenbrottet var i drift mellan 1884 - 1937.



Detta är en underbar plats att fotografera på!


Dessvärre får man välja en dag med lite dåligt väder, 
annars är det tyvärr ett tillhåll för kommunen´s  ungdomar,
där de kan festa till rejält utan att någon störs.
Just idag var vi helt ensamma Hanna & jag,
men så lurade ju regnet bakom molnen också!




☮☮☮☮☮




Måste bara skriva att jag är så glad över min nya kamera...
vill bara fota...hela dagarna/kvällarna...
Men, men det går ju INTE för sig när man har ett
sommarjobb som väntar, så nu säger jag 
tack&godnatt