onsdag 28 november 2012

HÄNDERNA I LUFTEN








om detta känns ok




det var väl det jag misstänkte...
kan INTE se en enda liten hand viftandes.

Nejmen hörrni detta väder är inte kul inte alls kul...
 blåsigt & grått.
Tycker verkligen att vi förtjänat bättre efter denna lite trista sommar.
 NOLL i snart 1:a advent feeling




  Vad man verkligen behöver dessa trista, gråa dagar
är en god kopp cafe au lait och eventuellt en pepparkaka eller möjligtvis fem...

Tjocktröjan och raggsockor är på.
Nu ska ljusen tändas här i huset,  julmusiken ljuder från högtalarna,
här ska adventsljustakarna/stjärnorna fram ur sina kartonger och dammas av.

Hoppas, Hoppas att regnet snart förvandlas till snö
och lyser upp vår tillvaro utanför fönstret en smula.




Nu så...går jag ner i min källare för att
se vad som finns i adventsväg och framförallt vad
jag känner att jag vill plocka fram detta år.
Ni vet ju  
∼ det man var så väldigt förtjust i förra året,
kanske inte alls tilltalar en i år ∼

∼ ∼ ∼ ∼ 

konstigt det där...





k r a m åsa