torsdag 27 december 2012

NY iMac...









mac-nörd...det är jag det...



har fått mig en ny en...av älskade maken...
älskar den...tunn & elegant




Så det är här jag tillbringar tid idag...
med rensning av den gamla och uppbyggnad  av den nya.
Det blir ju en hel del pyssel, speciellt för mig som är så slarvig
när det gäller att skapa rutiner att använda sig av vid tex. lagring av foton.
Lovar att verkligen bättra mig på det planet nu!

Känner mig verkligen som ett barn när jag sitter här och leker med min nya leksak,
det är så här mellandagarna ska vara:)
∼ Pyssla, fika och smaska i sig de sista godsakerna från gottebordet ∼



Ny lampa som matchar datorn har också flyttat ner till arbetshörnan
en klassisk Tolomeo




Njuter fortfarande av mina amaryllis
här blommar en av de mest fantastiska magic green, 
som jag köpt med mig hem från Ulriksdals Trädgårdar.

Nu ropar familjen på lunch,
kanske är det dags att jag reser mig upp från datorn
och hjälper till i köksregionen en stund, hjälps vi åt går ju allt så mycket fortare...
och då kan jag strax återgå till iMacen igen.

HA DET GOTT IDAG så ses vi lite senare.


k r a m Åsa