måndag 25 februari 2013

ITALIENSKA













Vädret idag har ju bara varit så underbart skönt.
Käkade lunch på Urban Deli på söder,
när jag stod därutanför och väntade på sällskapet kändes det som riktig vårvärme,
folk promenerade omkring och visst tyckte jag att de
flesta såg väldigt nöjda ut och det tror jag är
mycket tack vare solen.



Köpte med mig lite smarrigt hem till kvällens middag,
bla. dessa söta tomater, kallas för jordgubbstomater, beror nog på att formen
är som en jordgubbe...inte att de smakar jordgubbe tyvärr!



Tänkte göra
ITALIENSKA KÖTTBOLLAR ikväll




Steker på de små halverade tomaterna i olivolja tillsammans med en hel vitlöksklyfta, 
lite färsk timjan och strör över lite råsocker.
Åh det blir så gott, tomatsmaken kommer verkligen fram ordentligt.




Köttbollarna fräses i olivolja, häll över en god tomatsås, som stått och puttrat en
stund på spisen.  
På med tomathalvorna och strö över pecorino ost



servera med en god pasta, 
själv köpte jag med mig hem en sort som hette Bombolotti, 
passade super för de gjorde så att man fick med sig all den
goda såsen i varje tugga.
Det finns bara ett ord, neej två, för denna rätt och det ÄR
MOLTO BUONA!!!






Nu blir det kvällsmys i soffan tillsammans med denna goding
Tarocco från Sicilien och den danska kriminalserien Dicte.



k r a m åsa