tisdag 24 september 2013

Pinocchio







av Alessandro Mendini,
var det första jag möttes av idag 
när Alessi hade pressvisning @Asplund.


en riktigt stilig korkskruv tycker jag nog.
Blev dessutom väldigt förtjust i vattenflaskorna, som dessvärre
enbart såldes på den italienska marknaden.



Mycket snyggt hade Alessi att visa upp i denna
höst&vinter kollektion 2013/2014


Bl.a denna snygga glasserie,
som jag mycket väl kunde tänka mig här hemma.



Variant av julkula, modell åsna,
själv fick jag en modell ko....med mig hem i goodiebagen.
En riktigt söt  G U L  ko!!!
Lovar att ni snart ska få se honom hängandes här hemma någonstans.



Här har vi salt&pepparkar i Alessis tappning.
 Magneter under fötterna så att man kunde fästa dem som man ville på
den lilla stången.  
 Ett kul inslag i findukningen på bordet.



Efter denna mysiga pressvisning i butiken Asplund,
kände vi att det självklart var läge för lite gott tisdagsfika.


& när man ändå är på den sidan av stan, 
vad passar då inte bättre en en kardemummabulle & cappuccino på
café saturnus.



k r a m åsa